Problemer med visnr. optaget o.l.

Løsninger på problemer med visnr. manglende optagettone ved optaget m.v.

Vis nr. virker ikke ved indgående opkald

Ikke alle adaptere har dansk vi nr. Sipura og Linksys har hvorimod Grandstream og Vigor m.fl. ikke har. Har du en Sipura eller Linksys hvor vis-nr. ikke virker er din adapter opsat forkert ifm. "Caller-ID method". Se opsætningsvejledningen for hjælp.

Hvis nogen ringer til mig mens jeg taler i telefon meldes der ikke optaget

Dette er helt normalt og skyldes at de fleste adaptere som standard har aktiveret "banke på" - på engelsk "Call Waiting" (CW). Se opsætningsvejledningen for hvordan du slår CW fra så der meldes optaget.

Min telefon melder optaget allerede mens jeg er ved at indtaste et telefonnr.

Dette skyldes typisk en fejl i din Dialplan. Kontroller din Dialplan i forhold til opsætningsvejledningen.

Kom godt i gang med Redspot IP-telefoni

Følg denne korte vejledning og du vil være godt klædt på til at benytte Redspot IP-telefoni. Læs mere


Opsætningsvejledninger

Hjælp til opsætning af telefoner, adaptere og software telefoner. Listen bliver løbende opdateret.  Læs mere