Ofte stillede spørgsmål ifm. fakturaer, kreditnotaer samt betaling

Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål ifm. fakturaer, kreditnotaer, betaling m.v. I øvrigt henvises til vore handels- og abonnementsbetingelser.

Jeg mangler en faktura, kan i sende den igen?

Kontroller dit spamfilter for at se om den skulle være havnet der. Kontakt evt. din internetudbyder hvis denne har et centralt spamfilter. Vi har på det sidste fået en del tibagemeldinger om at Gmail fanger vore fakturaer i spamfilteret, men lader rykkerne slippe igennem. Bemærk at det j.f. abon. betingelserne er dit ansvar at opretholde en emailadresse der fungerer herunder at vore mails ikke frasorteres som spam.

Du har via "mit redspot" (link øverst på alle sider) adgang til dine fakturar og betalinger og kan løbende se hvad du skylder eller har til gode.

Hvorfor modtager jeg en opkaldsfaktura på nul kroner?

Selvom du kun har ringet til numre der er gratis sender vi dig en faktura på nul kroner så du kan se den sædvanlige opkaldsfordeling, se alle dine opkald online samt hvor meget du sparer i forhold til dit tidligere teleselskab :-)

Hvad er en kreditnota?

En kreditnota er ikke en regning, men det modsatte. En kreditnota ustedes f.eks. ifm. kreditereing (modregning) af forkerte opkrævninger eller opsigelser hvor overskydende abon. krediteres.

Hvad er et kontoudtog?

Et kontoudtog er en oversigt over din konto hos os. D.v.s. typisk en oversigt over hvad du skylder redspot og udsendes normalt lige før nytår. Et kontoudtog er ikke en rykker og du opkræves ikke noget gebyr for den.

Hvorfor modtager jeg stadig en faktura når jeg har tilmeldt den til PBS?

Du vil altid modtage en faktura uanset om du er tilmeldt PBS eller ej. Dette sker for at spare dig og os for unødige omkostninger idet hver ekstra linie på på din PBS oversigt koster penge. Det er således billigere at fremsende specifikationerne via email.

Det vil altid fremgå af din faktura om den opkræves via PBS eller ej. Bemærk dog at det i sidste ende er afgørende om betalingen fremgår af din betalingsoversigt fra BPS.

Hvorfor koster det et gebyr for PBS opkrævninger?

De fleste virksomheder udsender papirfakturaer m.m. hvilket koster en del. Det koster også at opkræve via PBS men beløbet er en del lavere så der er meget at spare.
 
Redspot har væsentligt lavere omkostninger ifm. udsendelse af regninger m.m. hvilket betyder at PBS opkrævninger er en stor meromkostning for os. Gebyret dækker således udelukkende over disse omkostninger.

Hvordan kan jeg se mine opkald?

Hvis din regning indeholder opkald vil der i bunden af den være et link til "opkaldspecifikationerne" hvor du kan se dine opkald samt hvordan de er takseret.

Jeg har penge til gode, hvordan får jeg dem?

Hvis du har et aktivt abonnement

Sålænge du har et aktivt abonnement udbetales beløbet ikke automatisk men bruges dit modregning af fremtidige fakturaer. Du kan dog få det udbetalt ved at angive dit bankkontonr. under "Kundeoplysninger" på "mit redspot" og derefter henvende dig til os via email med oplysninger om dit kundenr. hvorefter beløbet oveføres til din konto indenfor 30 dage.

Hvis du ikke har et aktivt abonnement

Et tilgodehavende kan først opgøres op til en md. efter et evt. abon. er udløbet.

Du skal angive dit bankkontonr. under "Kundeoplysninger" på "mit redspot" hvorefter beløbet automatisk oveføres til din konto indenfor 30 dage fra opgørelse af dit tilgodehavende.

Bemærk at beløb under 25,- ikke udbetales.

Kan jeg få tilsendt en faktura på papir?

Vores lave priser er baseret på at holde omkostningerne nede ved bl.a. at automatisere så meget som muligt. Det er dyrt i materialer, porto samt lønninger at udsende papir fakturaer. Derfor udsendes fakturaer m.m. udelukkende elektronisk via email og kan ikke (heller ikke mod betaling) udsendes på papir.